Thursday 13 March 2014

Gawker - Buzzfeed: 4 σημεια στην μαχη τoυ viral content




Ο Nick Denton, CEO του Gawker μισεί το Buzfeed και τα άρθρα λίστες του, που κλείνουν μέσα σε ένα “omg” tag από την Beyonce ως τον Vladimir Putin. Σε ένα ανοικτό προς το κοινό meeting της Gawker Media o Denton το ομολόγησε «το Buzzfeed είναι ο ανταγωνιστής μας» και υποσχέθηκε πως το Gawker θα δημοσιεύει κάθε ιστορία που αξίζει να διαβαστεί, στοχεύοντας να ξεπεράσει το ultra famous Buzzfeed και να «κερδίζει την ψυχή του Internet”  Ο Denton θέλει να ξεπεράσει σε επισκεψιμότητα το κορυφαίο viral  site  παγκοσμίως.  Ποιο είναι το σχέδιο του;




Το Gawker έχει μια βασική αρχή. To gossip του χθες είναι η είδηση του αύριο. Ο Denton εξηγεί “Εμείς δημοσιεύουμε οτιδήποτε οι άλλοι θα αποκλείσουν. Συνήθως όταν δουλεύεις σε μια πλατφόρμα media, βρίσκεσαι ανάμεσα στην ιστορία σου όπως δημοσιεύεται και σε αυτό που ήθελες πραγματικά να γράψεις. Όταν θα ρωτήσεις έναν δημοσιογράφο, σε μια χαλαρή κουβέντα, «τι συνέβη στ`αλήθεια» για την ιστορία που μόλις έγραψε και τυπώθηκε, θα σου αποκαλύψει πως η αλήθεια είναι συνήθως πολύ διαφορετική, πολύ αντισυμβατική και κόντρα στην ιδεολογική γραμμή του οργανισμού που ανήκει. Αυτή η ερώτηση, «τι συνέβη στ` αλήθεια;» είναι αρκετά δυνατή .» Το Gawker θέλει να σε πείσει πως η αλήθεια του βρίσκεται live κάθε μέρα σε κάθε είδηση, χωρίς περιορισμούς και λογοκρισία.





Αντίθετα, στόχος του Buzzfeed είναι να ισχυροποιεί την φήμη του ως κορυφαίο viral content website δημιουργώντας άρθρα-λίστες  για κάθε αναγνωστικό κοινό: από τους fans του Game Of Thrones και του New Girl μέχρι του βιβλιοφάγους και τους tech-freaks για όλους υπάρχουν άρθρα-λίστες, αστεία quiz, videos και ενδιαφέρουσες ιστορίες και η δυνατόητητα να τα tag-άρουν με “omg”, “lol”, “win”, “trashy” . Το Buzzfeed είναι μια γεννήτρια online viral content  που προσεγγίζει την επικαιρότητα «χαρούμενα» και με χιούμορ, χωρίς να έχει σκοπό να δυσαρεστησει κανέναν Αποκλείεται να μην έχεις «κολλήσει» με μια από τις λίστες του, όπως το «29 Λόγοι Που είναι τέλειο να είσαι 29». Tα χιλιάδες άρθρα-λίστες του Βuzzfeed είναι το φιξάκι σε μια απογοητευτική μέρα στο γραφείο ή σε μεταμεσονύκτιο ξενύχτι που δεν σε παίρνει ο ύπνος. News snacks για όλα τα γούστα.


 Buzzfeed και Gawker διευρύνουν διαρκώς το κοινό τους, με στόχο την κερδοφορία. Το Gawker πουλάει τα άρθρα και τις θεματικές με τα περισσότερα pageviews σε διαφημιστές. Αντίθετα, το Buzzfeed δημουργεί αφιερώνει σελίδες σε brands με content στοχευμένο στο κοινό που θέλουν να προσελκύσουν. Η ετυμηγορία του κοινού βρίσκει νικητές και τους δυο με  με 40 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες τον μήνα, ενώ την Huffington Post να βρίσκεται στην κορυφή των media publishers με 73,1 εκατομμύρια  σύμφωνα με το CNN. 

Είναι δύσκολο να βρείς ένα σημείο στην αρχισυνταξία του content που να υστερούν οι δυο μηντιακοί κολοσσοί . Τον Νοέμβριο του 2011,το Buzzfeed ρισκάρωντας να «χαλάσει» το χαρούμενο και νεανικό προφιλ του, ενέταξε τον δημοσιογράφο της Wall Street Journal και συγγραφέα του blog Politico Ben Smith ως αρχισυντάκτη πολιτικού ρεπορταζ, δημιουργώντας μια ανταγωνιστική υποκατηγορία πολιτικού media content. Το Gawker από την άλλη, μέσω της πλατφόρμας Kinja, βελτίωσε το interactivity με το κοινό του,  δίνοντας του την δυνατόητα να σχολιάζει και να blog-άρει για θέματα που το αφορούν. 

Τελικά πόσο η gossip επικαιρότητα του Gawker μπορεί να κρύβει την αλήθεια  που δεν λένε "οι άλλοι" αυτό είναι κάτι που χρήζει περαιτέρω αναλύσεων. Το σίγουρο είναι πως το Gawker επικοινωνέι με το κοινό του, δίνοντας του χώρο για δράση, ενώ το Buzzfeed είναι μια "γεννήτρια" content που ξέρει ανά πάσα στιγμη τι συμβαίνει στον πλανήτη που αξίζει να το μάθεις κι εσύ. 

Tα δυο publishing media δημιουργούν σχέσεις εμπιστοσύνης με το κοινό τους, βελτιώνοντας συνεχώς την εμπειρία του χρήστη και μακριά από old-school τρικ δημοσιότητας. 


 Jonah Peretti f(ιδρυτής του Buzzfeed): “ΔΕΝ σκοπεύουμε να παράγουμε κάποιο τηλεοπτικό show, ή social δίκτυο ή ταινίες ή τηλεοπτικό κανάλι. Αυτό το αφήνουμε στo Ηollywood και στα παραδοσιακά media.”. 





Share this article :

0 comments:

Post a Comment