Friday 14 March 2014

Το Breaking Bad και η τιμητικη συνταξη


Ήταν κάποτε τα `90s, όπου μετάβαση ενός ηθοποιού από τον κινηματογράφο στην τηλεόραση  έμοιαζε με τιμητική σύνταξη. Αντίθετα, η μεταφορά από την τηλεόραση στον κινηματογράφο συνιστούσε ανοδική πορεία, φτάνοντας στον εκρηκτικό συνδυασμό καλλιτεχνικής αναγνώρισης και  εκτόξευσης ανάμεσα στα πιο ακριβά ονομάτα του box office. 


Τρανό παράδειγμα ο George Clooney, που μετά το τηλεοπτικό “ER” γνώρισε το Hollywood σε μια εποχή που «πεινούσε» για νέους αστέρες που είχαν να διαθέσουν και sex appeal και ευρεία γκάμα υποκριτικής. Σήμερα ο δρόμος του George Clooney για ηθοποιούς όπως ο Aaron Paul και ο Bryan Cranston μοιάζει απαγορευτικός. 



Από το 2008 εως το 2013 ο Aaron Paul  υποδύθηκε τον Jesse Pinkman, τον συνεργάτη του Walter White στην δημιουργία της ναρκο-αυτοκρατορίας του Heisenberg. Ο Aaron και ο Bryan είχαν την τύχη να υποδυθούν ίσως το πιο τραγικό ζευγάρι χαρακτήρων της σύγχρονης ιστορίας. 

Στα τελευταία επεισόδια του τέταρτου κύκλου μια σκηνή συνοψίζει το μεγαλείο του ταλέντου τους: Στο ημιφωτισμένο σαλόνι του σπιτιού του Walter, o Jesse παλεύει σαν θηρίο με τον άλλοτε μέντορα του. O White, προσπαθεί να πείσει τον Jesse πως δεν δηλητηρίασε εκείνος τον γιο της κοπέλας του, αλλά ο νεκρός πλεόν Gustavo Fring.  O Jesse λυγίζει και υποχωρεί ενώ ο White με σταθερό προστακτικό τόνο σχεδόν τον υπνωτίζει και τον καθοδηγεί για την συνέχεια. Ο Jesse θα ζήσει το μαρτύριο του,  πότε βουβά, πότε εκρηκτικά μέχρι το λυτρωτικό φινάλε του Breaking Bad. O Aaron Paul απέδειξε πως διαθέτει μια εντυπωσιακή παλέτα ερμηνευτικών χρωμάτων, που αγγίζει από την παράνοια του Al Pacino και φτάνει ως την αγορίστικη ευαισθησία του Tobey McGuire



Στο “Need For Speed” o Aaron Paul δοκιμάζεται στον πρώτο του ρόλο για μεγάλη εμπορική ταινία. Ο επί πέντε χρόνια συμπρωταγωνιστής του, Bryan Cranston δοκιμάζει τις δυνάμεις του στο νέο reboot της ταινίας Godzilla.  Στον ρόλο του Tobey Marshall φάινεται πως το απολαμβάνει, καθώς έχει μια ακόμα ευκαιρία να μας χαρίσει τα ερμηνευτικά τρικς που τον απογείωσαν στο “Breaking Bad”. Αλλά η παρουσία του στην ταινία μοιάζει μάλλον περιττή. 
Στο “Need For Speed” τον πρώτο πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν τα εντυπωσιακά αυτοκίνητα και οι καταδιώξεις που φέρνουν την αδρεναλίνη στο κόκκινο.  Δηλαδή όλα όσα έχουν κάνει το ομώνυμο videogame πρωταθλητή των πωλήσεων με 140 εκατομμύρια παιχνίδια από το 1994. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με το Godzilla όπου στην 30η ταινία του θρυλικού ήρωα των ιαπωνικού κομιξ Kazu, το show των CGI effects δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για την ανάπτυξη χαρακτήρων,  όπως στο “Breaking Bad”.  




Στο «μικρό σινεμά» που έχει γίνει πλέον η καλωδιακή τηλεόραση ήρωας και πρωταγωνιστής γίνονται ένα.  Είναι άλλο να είσαι η Jennifer Aniston και να αφήνεις πίσω σου την Rachel Caren Green και άλλο να είσαι ο Bryan Cranston και να έχεις χαθει για 84 επεισόδια στο σώμα του κυνικού Εφιάλτη Heisenberg.  Το ίδιο ισχύει και για τον Toni Soprano των "Sopranos" (James Gandolfini), τον Don Draper του "Mad Men" (Jon Hamm),  τον McNulty του "The Wire" (Dominic West). Εδώ ο καλλιτέχνης και ο χαρακτήρας έγιναν ένα. Αντίθετα, ηθοποιοί όπως ο Brad Pitt και ο Johnny Depp μπορεί να κέρδισαν απιθανικόμύρρια και φήμη για πολλές δεκαετίες ακόμα, ποτέ όμως δεν παραδόθηκαν σε έναν ρόλο.

Γι` αυτό θα περιμένουμε με μεγάλη χαρά την επιστροφή του Aaron Paul σε κάποια νέα δραματική σειρά της καλωδιακής τηλεόρασης, που θα του δώσει την δυνατότητα να "χαθεί" ξανά σε έναν απαιτητικό ρόλο. Γιατί η μετάβαση στο σινεμά για πρωταγωνιστές σαν τον Aaron Paul μοιάζει μάλλον με αίτηση συνταξιοδότησης. 

Μέχρι τότε θα χειροκροτήσουμε δυνατά για την επιστροφή του Clive Owen στην μικρή οθόνη, όπου θα υποδυθεί έναν χειρούργο (χωρίς αναισθητικό) στο δράμα εποχής “The Knick”, μια σειρά που κατά πολλούς μπορεί να γίνει το νέο Breaking Bad…




Share this article :

0 comments:

Post a Comment